FANDOM

Bu sayfa oyunun tanıtımını içerir.

BioShock kılavuzu için, bkz. BioShock.
"Her insanın seçme hakkı vardır; ben imkansızı seçtim. Sanatçıların sansürden korkmayacağı, büyüğün küçükler tarafından kısıtlanmayacağı, bilim insanlarının ahlak ilkeleriyle sınırlanmayacağı bir şehir inşa ettim. Ben, Rapture'ı seçtim. Ancak benim şehrim güçsüzler tarafından ihanete uğradı. Şimdi sana soruyorum arkadaşım: Ödülü hayatın olsaydı, bir masumu öldürür müydün? İnsanlığından vazgeçer miydin?"
Andrew Ryan

BioShock Kuzey Amerika'da 21 Ağustos 2007'de, Avrupa ve Avustralya'da 24 Ağustos'ta standart ve sınırlı sürüm olarak yayınlandı. Oyunun Mac OS X sürümü Feral Interactive tarafından 22 Ekim 2009 tarihinde yayınlandı.[1]

Düşmanlar Edit

Ana makale: BioShock Düşmanları

Silahlar Edit

Ana makale: BioShock Silahları

İngiliz Anahtarı ve Araştırma Kamerası dışında, her biri normal, gelişmiş ve üretilebilir mermi olarak kendi cephanelerine sahiptir ve Halkın Gücü istasyonlarında iki kere yükseltilebilir.

Plazmidler Edit

Ana makale: BioShock Plazmidleri

Oyuncular ilk olarak iki Plazmid donanabilir ve bunları bir Gen Bankası'nda değiştirebilir. Bunlardan bazıları çeşitli etkinlik ve olayları takiben bulunabilirken, diğerleri Toplayıcının Bahçesi makinelerinden satın alınabilir. Buralarda çoğuna uygulanabilecek yükseltmeler ve dört adede kadar Plazmid Yuvası da alınabilir.

Gen Tonikleri Edit

Ana makale: BioShock Gen Tonikleri

Gen Tonikleri, yeteneklerine göre üç grupta sınıflandırılmıştır: Muharebe, Mühendislik ve Fiziksel. Plazmidler gibi, oyuncu Gen Bankaları'nda değiştirilebilen iki adet yuva ile başlar ve Toplayıcının Bahçesi'nde dört adete kadar yuva satın alınabilir. Gen tonikleri aynı zamanda oyunda bulunabilir, buradan satın alınabilir ve bazılarının özellikleri buradan yükseltilebilir.

ÖgelerEdit

Ana makale: BioShock Ögeleri

BioShock içindeki ögeler, Rapture boyunca oyuncuya yardım etmesi amacıyla bulunmaktadır. Bu ögeler sağlık ve Havva'yı yükselten atıştırmalıklar, cephaneyi yenilemek için mermiler, ögelerin keşfine yardımcı olarak şeyler veya oyuna devam etmek için gerekli anahtar ögeler olabilir.

Başarımlar ve Ödüller Edit

Ana makale: BioShock Xbox 360 Başarımları

Toplamda 1000 puana sahip 50 başarım bulunmaktadır ve bunlardan on tanesi gizlidir. Ayrıca Xbox LIVE'dan DLC ile oyun güncellendiğinde yeni bir başarım eklenir. Bu başarım gizlidir ve 100 puan değerindedir. Bu da toplam başarım puanını 1100 yapar.

Ana makale: BioShock PS3 Ödülleri

BioShock'un PlayStation 3 sürümü, sonraki indirmeler ile PC ve Xbox 360 sürümlerine eklenen tüm içerikleri barındırır. Ayrıca ek zorluk seviyesiyle birlikte, PS3 DLC'si yeni Mücadele Odaları ekler. PS3 sürümünün ödülleri Xbox 360 başarımları ile aynı olup, sadece PS3 sürümü toplamda 12 ödülü Mücadele Odaları oynanmasıyla açılır.[2] Yeni Oyun+ özelliğini PS3 içinde oynamak, başarıları devre dışı bırakır.

  1. "BioShock for Mac Released Today" Feral Interactive.com sitesindeki haber
  2. http://www.cheats.us/game/ps3/bioshock/cheats

Also on FANDOM

Random Wiki